Turkish Channels Turkish General

The first name of the channel was TRT Eurasia as a test broadcast in 1992, and in 1993 it was a regular broadcast. On January 31, 2001, he changed to TRT Türk. On March 21, 2009, he left all frequencies on the TRT Avaz channel. After the frequencies of TRT Türk were given to TRT Avaz, the channel was again combined with TRT İnt. Following this merger, the logo on TRT İnt channel changed between TRT Türk and TRT İnt in approximately 9 seconds. Reopened on 8 May 2009. It is the first channel to broadcast in the 16: 9 format of TRT. The aim of the channel is to be an alternative to the BBC, CNN and Al-Jazera English channels. The channel broadcasts live news for 24 hours, ie it is a reference channel. The Reuters firm is the news supplier of the channel.

Log In & Register
Sponsor